Förhoppningar & regnbågar.

Jag har precis blivit klar med min slutuppsatts på religionen och den var inte att leka med kan jag lova, kanske den värsta uppsattsen jag någonsin har skrivit i hela mitt liv. Så just nu är jag faktiskt ganska less på att skriva så det här inlägget (som alla andra) kommer inte att bli så långt ;).
Jag tänker ge er ett smakprov av min uppsatts, och var inte rädd för att döma. Bara bra om jag får lite kritik så kan jag ändra lite innan jag skickar in den ;).

"Etik och moral, Rätt och fel. Hur ska man egentligen ställa sig till vissa frågor, är det rätt att göra abort, använda dödshjälp och att ha dödsstraff?                    
I Sverige får man göra abort om det inte har gått så långt som vecka arton i graviditeten, eller om man har ett särskilt skäl till att göra detta. Trots detta avstår många som egentligen vill göra abort från att göra det, det på grund av deras tro. Kristendomen är den största religionen här i Sverige och den säger så här: ”Gud har skapat varje människa på ett unikt sätt”.  Med detta menas att man inte ska göra abort, då dödar man en människa som är unik. De anser även att varje människa har ett speciellt uppdrag här på Jorden. Jag respekterar kristendomen men jag själv anser att det är ens egna val om man vill behålla sitt barn eller inte. Jag anser att man själv vet om man är redo att bli förälder eller inte. Det är inte ett beslut som en religion eller ett lands regler kan bestämma, men jag anser inte att man bör använda abort som ett försenat preventivmedel, vill man inte ha barn så bör man vara försiktig och skydda sig"

Ja och nå mer av uppsattsen får ni inte ;). Nu ska jag springa och klä på mig sedan åka till Emelie och ta en promenad CIAO!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg

Tar du Studenten 2010?

Passa då på att tävla om ett flak för 50.000 kr och en mingelfotografering till er skiva.

Och om ni redan har en mingelfotograf till er skiva, varför inte tävla om en till? Eller kanske till er slutskiva eller liknande?



Tävlingen arrangeras på min blogg Stockholmsjenna.blogg.se i samarbete med ilovestudenten.se. Klicka på länken för att komma direkt till tävlingen! http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/march/tavling-vinn-studentenflak-och-mingelfotogra.html

2010-03-28 @ 11:50:56
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag vill läsa hela =D

2010-03-28 @ 21:22:33
URL: http://sandranorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0